Digitální podpis v Microsoft® Office™ - Word

Některé osobní ID certifikáty můžete použít i k digitálnímu podpisu dokumentů. V tomto návodu si ukážeme, jak digitálně podepsat dokumenty v aplikaci Microsoft® Word™ kancelářského balíku Office™. Digitální podpis můžete aplikovat na všechny soubory ve formátu Microsoft Word (.docx) nebo OpenDocument (.odt).

Proč digitálně podepisovat dokumenty

Vlastnoruční podpis (například oskenovaný a vložený do dokumentu) může kdokoliv uložit do svého počítače a následně vložit do jiného dokumentu. Zneužít takový "elektronický" ruční podpis a ukrást identitu je tak velice jednoduché. Takový podpis už vůbec nezaručuje, že dokument mezitím někdo nepozměnil.

Zato použití ID certifikátu pro digitální podpis dokumentu zaručuje pravost a integritu — garantuje, že s dokument nebyl nijak upraven a zároveň chrání podepisující osobu, protože digitální podpis nelze z dokumentu vyjmout a použít k dalšímu podepisování.

Import certifikátu

K podpisu dokumentů můžete zvolit osobní ID certifikát (S/MIME certifikát) Business ID. Nejprve je třeba ID certifikát aktivovat a provést ověření, poté si certifikát můžete stáhnout ve formátu PKCS#12 (.pfx) v sekci Moje certifikáty.

Windows

Certifikát stačí nainstalovat poklepáním na soubor certifikátu ve formátu PKCS#12 (.pfx) a importovat do systémového úložiště pomocí průvodce:

  1. Ponechte výchozí volbu Current User a klikněte na Next

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

  2. Pokud cesta k souboru s certifikátem není předvyplněna, vyberte certifikát kliknutím na tlačítko Browse… a poté pokračujte kliknutím na Next

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

  3. Zadejte heslo, které jste zvolili při stažení certifikátu a klikněte na Next

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

  4. Ponechte výchozí volbu, klikněte na Next a dokončete kliknutím na tlačítko Finish

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

macOS

Microsoft Office pro Mac z neznámého důvodu nedisponuje funkcemi pro práci s digitálními certifikáty. Alternativně můžete dokumenty digitálně podepsat certifikátem pomocí sady OpenOffice™ (stáhnout zdarma).

Digitální podpis dokumentu

Samotný podpis dokumentu je už velice jednoduchý. Spusťte Word a otevřete dokument (.docx nebo .odt), který chcete digitálně podepsat (certifikovat).

  1. V levém horním rohu klikněte na File

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

  2. Přejděte na záložku Info, klikněte na tlačítko Protect Document a v kontextovém menu vyberte Add a Digital Signature

    Microsoft Office Word docx elektronické podpisy - podepsat dokument

  3. V zobrazeném okně Sign u pole Commitment Type vyberte Approved this document a ujistěte se, že je automaticky zvolen správný certifikát (můžete vybrat jiný kliknutím na Change…). Potvrďte kliknutím na tlačítko Sign a je hotovo - dokument je digitálně podepsán certifikátem.

    Microsoft Office Word docx elektronické podpisy - podepsat dokument

Další návody

SSL certifikát — 169 Kč

Přejděte na důvěryhodný SSL certifikát AlpiroSSL se silným až 256-bit šifrováním a ušetřete.

Zelený adresní řádek

Nepřehlédnutelný indikátor důvěryhodného webu, díky kterému zvýšíte konverze a zisky.

Multidoménové UC/SAN

Skonsolidujte všechny Vaše SSL certifikáty do jednoho multidoménového SSL certifikátu!

Uživatel SSL Přihlášení

Zavřít

Uživatel SSL Nový zákazník

Zavřít
Zavřít
Zavřít
Doporučené SSL certifikáty
Zavřít
Máte dotaz?
Napište nám
Nenašli jste řešení na stránce Podpora a Nejčastější dotazy?
Jméno a příjmení: E-mail:
Odesílám…Odeslat
Tato stránka používá soubory cookies. více informací
Souhlasím