Digitální podpis v Microsoft® Office™ - Word

Některé osobní ID certifikáty můžete použít i k digitálnímu podpisu dokumentů. V tomto návodu si ukážeme, jak digitálně podepsat dokumenty v aplikaci Microsoft® Word™ kancelářského balíku Office™. Digitální podpis můžete aplikovat na všechny soubory ve formátu Microsoft Word (.docx) nebo OpenDocument (.odt).

Proč digitálně podepisovat dokumenty

Vlastnoruční podpis (například oskenovaný a vložený do dokumentu) může kdokoliv uložit do svého počítače a následně vložit do jiného dokumentu. Zneužít takový "elektronický" ruční podpis a ukrást identitu je tak velice jednoduché. Takový podpis už vůbec nezaručuje, že dokument mezitím někdo nepozměnil.

Zato použití ID certifikátu pro digitální podpis dokumentu zaručuje pravost a integritu — garantuje, že s dokument nebyl nijak upraven a zároveň chrání podepisující osobu, protože digitální podpis nelze z dokumentu vyjmout a použít k dalšímu podepisování.

Import certifikátu

K podpisu dokumentů můžete zvolit osobní ID certifikát (S/MIME certifikát) Business ID. Nejprve je třeba ID certifikát aktivovat a provést ověření, poté si certifikát můžete stáhnout ve formátu PKCS#12 (.pfx) v sekci Moje certifikáty.

Windows

Certifikát stačí nainstalovat poklepáním na soubor certifikátu ve formátu PKCS#12 (.pfx) a importovat do systémového úložiště pomocí průvodce:

  1. Ponechte výchozí volbu Current User a klikněte na Next

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

  2. Pokud cesta k souboru s certifikátem není předvyplněna, vyberte certifikát kliknutím na tlačítko Browse… a poté pokračujte kliknutím na Next

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

  3. Zadejte heslo, které jste zvolili při stažení certifikátu a klikněte na Next

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

  4. Ponechte výchozí volbu, klikněte na Next a dokončete kliknutím na tlačítko Finish

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

macOS

Microsoft Office pro Mac z neznámého důvodu nedisponuje funkcemi pro práci s digitálními certifikáty. Alternativně můžete dokumenty digitálně podepsat certifikátem pomocí sady OpenOffice™ (stáhnout zdarma).

Digitální podpis dokumentu

Samotný podpis dokumentu je už velice jednoduchý. Spusťte Word a otevřete dokument (.docx nebo .odt), který chcete digitálně podepsat (certifikovat).

  1. V levém horním rohu klikněte na File

    Microsoft Office Word docx digitální podpis dokumentu

  2. Přejděte na záložku Info, klikněte na tlačítko Protect Document a v kontextovém menu vyberte Add a Digital Signature

    Microsoft Office Word docx elektronické podpisy - podepsat dokument

  3. V zobrazeném okně Sign u pole Commitment Type vyberte Approved this document a ujistěte se, že je automaticky zvolen správný certifikát (můžete vybrat jiný kliknutím na Change…). Potvrďte kliknutím na tlačítko Sign a je hotovo - dokument je digitálně podepsán certifikátem.

    Microsoft Office Word docx elektronické podpisy - podepsat dokument

Další návody

SSL certifikát — 169 Kč

Přejděte na důvěryhodný SSL certifikát AlpiroSSL se silným až 256-bit šifrováním a ušetřete.

Zelený adresní řádek

Nepřehlédnutelný indikátor důvěryhodného webu, díky kterému zvýšíte konverze a zisky.

Multidoménové UC/SAN

Skonsolidujte všechny Vaše SSL certifikáty do jednoho multidoménového SSL certifikátu!

Uživatel SSL Přihlášení

Zavřít

Přejít k registraci

Zavřít
Zavřít
Zavřít
Doporučené SSL certifikáty
Zavřít
Máte dotaz?
Napište nám
Nenašli jste řešení na stránce Podpora a Nejčastější dotazy?
Jméno a příjmení: E-mail:
Odesílám…Odeslat
Tato stránka používá soubory cookies. více informací
Souhlasím